niedziela, 8 maja 2011

Kto zwołuje zebrania zarządu.

Kodeks spółek handlowych nie zawiera przepisów dotyczących zasad zwoływania ani odbywania posiedzeń zarządu spółki, takich jak ich częstotliwość, miejsce obrad, osoby uprawione do zwołania, tryb i termin zwołania. Jednak takie zasady mogą zostać zapisane w regulaminie zarządu lub w umowie spółki.

Postanowienia regulaminu zarządu mogą dowolnie określać częstotliwość odbywania posiedzeń zarządu, np. raz w miesiącu lub raz w tygodniu w stałym, dowolnie wybranym dniu. Terminy posiedzeń zarządu powinny jednak być określone w taki sposób, aby możliwe było prawidłowe zawiadomienie członków zarządu. Oznacza to, że w zawiadomieniu powinny być określone: data, godzina i miejsce posiedzenia zarządu. Zawiadomienie o posiedzeniu zarządu powinno dotrzeć do członków zarządu z odpowiednim wyprzedzeniem, wcześniej niż w dniu, w którym ma odbyć się posiedzenie. sprzedaż gotowych spółek

Regulamin zarządu powinien określić, kto w spółce jest uprawniony do zwoływania posiedzeń. Najczęściej jest to prezes zarządu. Regulamin zarządu powinien także wskazywać sposób, w jaki członkowie zarządu są zawiadamiani o posiedzeniu zarządu. sprzedam spółkę

Co prawda przepisy kodeksu spółek handlowych nie określają trybu zwoływania posiedzeń zarządu, a jedynie mówią, że uchwały zarządu mogą być podjęte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu zarządu. Wobec tego sposób zwołania członków zarządu na posiedzenie zarządu może być dowolny. Ważne jest tylko, aby był on ustalony w regulaminie zarządu i przestrzegany przez osoby zwołujące posiedzenie. kupię spółkę